Sigurnosni pojasevi najvažniji su među elementima pasivne bezbednosti. Da bi se ljudsko telo zadržalo u sedištu pri sudaru, konstruisani su sigurnosni pojasevi koji imaju zadatak da ljudskom telu ne dopuste da se svojevoljno odvoji od sedišta, odnosno, da spreče relativno kretanje tela u odnosu na vozilo, kao i izbacivanje tela iz vozila. Prvi pojas u svetu je konstruisan 1907. godine, ali tek posle Drugog svetskog rata počeo je više da se koristi u avionima. Međutim, 10. jula 1962. godine Šveđanin Nils Bohlin je patentirao prvi sigurnosni pojas na tri tačke namenjen za putničke automobile.
Истакнути пост
Izbor trake prilikom kretanja*
Izbor trake Kao vozač vozila morate voziti udesno koliko možete razumno očekivati, uzimajući u obzir lakoću i fluidnost saobraćaja, i be...

Популарни постови
-
Za regulisanje saobraćaja i označavanje radova i prepreka na putu, upotrebljavaju se i semafori koji emituju svetlosne saobraćajne znakove...
-
Stil vožnje se odnosi na ponašanje i stavove vozača dok vozi, koji pokazuju određene zajedničke karakteristike. Postoje tri tipa: oprezan st...
-
Vozač koji se približava raskrsnici dužan je da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja na raskrsnici, a naročito da vozi brzinom pri kojoj m...
-
Slepe tačke“ su područja u blizini automobila koja automobilista ne može videti kada gleda u retrovizore. Štaviše, takvi nekontrolisani pr...
Testovi
- Nova pitanja - Probna dozvola
- Nova pitanja - Osnove bezbednosti
- Nova pitanja - Tehnički pregledi
- Nova pitanja - Vozila
- Nova pitanja - Posebne mere
- Mup raskrsnice - novo
- Nauči * raskrsnice.Trebalo bi znati
- Proveri znanje - Raskrsnice
- Poređenje znakova - Novo
- Znakovi Opasnosti - klikni
- Znakovi Naredbi - klikni
- Znakovi Obaveštenja - klikni
- Dopunske Table - klikni
- Znaci Policajca - klikni
- Pravilnik - sve o Signalizaciji.