Kako funkcioniše merenje udaljenosti mosta?
Merenje udaljenosti mosta beleži i udaljenost između dva vozila i brzinu kojom vozila putuju na određenoj ruti. Takođe je poznat i kao video sistem za merenje udaljenosti , ili skraćeno FAMA . Merenje udaljenosti mosta radi na sledeći način :
Ko ne održi minimalnu udaljenost u području merenja rastojanja mosta, mora da očekuje novčanu kaznu.
Ko ne održi minimalnu udaljenost u području merenja rastojanja mosta, mora da očekuje novčanu kaznu .
Na mostu koji se prostire na autoputu nalaze se dve video kamere . Obe pokrivaju sve trake na udaljenosti od oko 700 metara.
U neposrednoj blizini mosta nalazi se vozilo u kojem dva policajca upravljaju uređajem. Na monitoru mogu da vide koje slike dve kamere snimaju na autoputu.
Ako policija na svom monitoru primeti kršenje udaljenosti ili brzine , može da aktivira blic koji se nalazi pored mosta. Ovim se fotografiše vozač koji je počinio prekršaj, što služi kao dokaz u upravnom prekršajnom postupku .
Stvarna most merenje rastojanja onda se odvija u laboratoriji, gde su i udaljenost i brzina automobila se tačno određuje na osnovu snimaka. To su omogućile dve bele merne linije koje su bile pričvršćene za kolovoz u predelu koji pokrivaju kamere. To su na udaljenosti od 50 metara jedna od druge, svaka 90 i 40 metara od mosta. Da bi se utvrdilo tačno rastojanje , video snimanje mora biti zaustavljeno na takav način da se odgovarajuće vozilo nalazi tačno na mernoj liniji .
Brzina vozila se takođe može odrediti preko video zapisa . U tu svrhu se video snimanje zaustavlja u trenutku kada je vozilo sa prednjim ili zadnjim točkovima tačno na dve bele oznake. Brzina vozila može se odrediti iz prikazanog vremena oba puta . Vreme dolazi iz vrlo preciznog sata, koji je deo aparata.